Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на термостат на 155 8в ( разказ в картинки)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на термостат на 155 8в ( разказ в картинки)

    Здравейте колеги. Преди две-три седмици (от както станаха големите студове) ми направи впечатление че колата не може да загрее - след 10 минути на място стоеше около 40 градуса а повече от 60-70 изобщо не ставаше. Проблема веднага се изясни - термостат - дори при ниски температури големия и малкия кръгове бяха еднакво топли. Купих си нов термостат (80 и няколко лева от магазина на "Мария Луиза" и "Източен") но все нещо изникваше и си карах баба алфа студена. Днес обаче реших да се правя на домашен майстор и въпреки студа навън (-7 или -8 градуса) си смених термостата сам. По-долу следва кратко "ръководство" за други ентусиасти

    Необходими инструменти и материали:
    Нов термостат + гарнитура
    Ключ шестограм 4ка и 5ца
    Плоска отвертка
    Ключ 19ка
    Антифриз за доливане - около 2 литра ако се запази стария или 8-9 литра ако се сменя

    Ако решите да запазите стария антифриз
    Маркуч 8мм с преходник
    Съд за охладителната течност ( обем около 2-3 литра )

    Метод на работа:
    Грубо половината обем на охладителната система е разположен над термостата, съответно при смяна това количество течност би се изгубило. Единият вариант е да се източи предварително цялата система и след това да се напълни наново. Източването става от свръзката между радиатора и водната помпа и тъй като нямаше как да събера изтичащия антифриз, трябваше да налея нов ако бях избрал да процедирам така. Аз обаче източих само антифриза който е над термостата, т.е. този който би се излял при демонтажа. За целта се разкача маркуча за подгряване на дроселовата клапа и посредством удължител се докарва до подходящ съд. След това се отваря капачката на разширителния съд и се оставя двигателя да поработи (снимки 1 и 2)

    След известно време (1-2 минути) от този маркуч спира да идва нова течност. Сприра се двигателя и започва същинската смяна.

    Важно! Когато се прави нещо по двигателя е силно препоръчително да се откачи акумулатора. И в никакъв случай само плюса - само масата може а най-добре и двете клеми.

    Първо се демонтират двете бобини на запалването. Някой може да успеят и без тази стъпка но на мен ми се стори тясно. Държат се на по четири болта с глави шестограм 4-ка. Откачат се съединителите към блоковете за управление но кабелите за свещите си остават. Двете бобини с кабелите се поставят настрани да не пречат - Снимка 3

    Маха се съединителя към температурния датчик. След това се разкачат тръбите към термостата, при което е нормално да изтече известно количество антифриз - грубо около 1-2 литра. После се демонтира и самия термостат - отвиват се трите болта - два от горната част и един отдолу. И трите са шестограми 5-ца - Снимка 4

    След като се свали стария термостат се отвива температурния датчик и се слага на новия. Слага се и нова гарнитура (което аз пропуснах да направя) - Снимка 5

    Монтажа става в обратен ред, като не трабва да се забравят металните скоби на електрическите съединители и скобата за жилото на дроселовата клапа - Снимка 6


    Налива се обратно източения антифриз и се допълва до отбелязаното максимално ниво. Запалва се двигателя и се оставя да загрее добре (докато се включи перката на радиатора, което трябва да стане при около 95-100 градуса), за да излезе въздуха от големия кръг. Оставя се 2-3 часа да изстине добре, след което се допълва отново до максималното ниво.

    Цялата процедура отнема не повече от час и не би трябвало да има някакви проблеми. Сега колата достига 50 градуса за 3-4 минути работа на място а след 5 километра вече е на 90 градуса и повече не мърда оттам.

    Надявам се да съм от полза на други "домашни майстори"

    Другата седмица би трябвало да ми е готов четеца за ECU-то и ако подозренията ми се потвърдят ще има ново подобно ръководство на тема "как се сменя ламбда сонда" . Освен това клапата на климатика е заседнала и върти само въздуха от купето, и там може да си поиграя... а и на бюрото ми вече седмица стои една кутийка с надпис "Beru UltraX"...
    167.AR67302

  • #2
    Браво колега!
    Само малко добавка и от мен. Термостата не знам каква марка е, но в София в магазина на Стамболийски с отстъпката BEHR струва 52 лв. Гарнитура така и не намерих та я правих сам.
    Ключа 19 поне при мен не стана за датчика (подозирам че е 1 та го свалих с раздвижен ключ.
    Lancia Dedra 1.6 i.e.
    Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

    Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Miro
      Браво колега!
      Само малко добавка и от мен. Термостата не знам каква марка е, но в София в магазина на Стамболийски с отстъпката BEHR струва 52 лв. Гарнитура така и не намерих та я правих сам.
      Ключа 19 поне при мен не стана за датчика (подозирам че е 1 та го свалих с раздвижен ключ.
      Аз си купих от там на въпросната цена... И за сега 200км колата си стои на 88градуса и не мърда :P и парното ми е супер...Радвам се че направих тази смяна :P
      Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
      exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
      ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
      ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
      by RUBIG service

      Comment


      • #4


        Ей ама тоя термостат при вас бил заврян на кучето в ...... Само като го гледам не разбирам на какво се основава огромната ценова разлика между него и моя термостат
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #5
          Re:

          Първоначално публикувано от Alexanderbb
          Ей ама тоя термостат при вас бил заврян на кучето в ......
          Това е едно от нещата по тази кола което е на супер удобно за достъп място!
          Lancia Dedra 1.6 i.e.
          Alfa Romeo 155 2.0 TS 8V

          Ние можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните и сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо.

          Comment


          • #6
            Перфектно разработена и онагледена процедура.
            Темата ще я преместя в рездел технически справочник за да остане само за четене. Ако имате да добавите нещо сега е момента и сте забелязали пропуски моля дописвайте, после ще разчистя общите приказки и става тема образец.

            Еххххх ако всеки един нов потребител му е такъв първият пост повечето майстори ше умрат от глад

            Поздравления колега. БРАВО!!!
            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

            Comment


            • #7
              неразбирам зашто колегата е свалиял бубините за смияна на термостата НЕ Е НУЖНО

              Comment


              • #8
                didofurnira

                сваля се само вътрешната бобина
                не е нужно и двете
                термостата се сменя за около 30-40мин.
                ако нямате нова гарнитура ползваите старата обработена с грес
                вече 1000 км без теч
                за течноста срежете галон от мин.вода на 1/2 и го наместете на удобно място под колата
                при извждане на маркучите от термостата се губи около 500мл
                антифриз

                успех на всички при ремонта
                alfa 155 1.8TS '93/ BRC/ ME + АП

                Comment


                • #9
                  При моята смяна на термостата трябваше да долея още около 2-3 л. антифриз.
                  Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1994

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря на всички за коментарите, допълненията и положителните отзиви. Това "ръководство" го написах за да помогна на други(като мен), на които им е кеф да направят сами нещо по колата си и след това доволни да си пият биричката. Както и за да покажа че този тип ремонти не са кой знае колко сложна работа - след като даже аз се справих

                    Яд ме е само че снимките са излезли в обратен ред... за другия път ще внимавам повече
                    167.AR67302

                    Comment


                    • #11
                      Много добре колегата е описал всичко по смяната на термостата, ако позволите ще дабавя само, че можете да обезвъздушите колата веднага и да си я карате без да чакате да изстива и т.н.
                      Това се прави от врътката на радиатора, коята за различните коли е с различен инсрумент за отвиване, но се намира на поз.11, 12 или 2.
                      Поздрави
                      Alfa 155 2.0TS 8V '93
                      sigpic
                      VW LADAVAGEN '81
                      CHRYSLER 3.3L V6 - БИВШ

                      Comment


                      • #12
                        Преди темата да стане класическа и да бъде почистена от коментари, да питам сменилите наскоро:
                        Пазите ли си кутията (в частност - партномера)? И аз си купих термостат завчера, момчето уж по каталога гледа, ама на кутията пише нещо странно:
                        Alfa 165 1.i, Fiat Croma 2.5 V6 (или нещо такова беше фиатското).
                        На вид изглежда 1:1 със стария, ма знам ли...

                        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                        Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                        Comment


                        • #13
                          така пишеше май и на моя... BERH май беше... само гарнитурка си намери. На мен ми сложиха старата- няма проблем, ама си мисля че нова е по-добре!


                          Даването на газ, води до пристрастяване!
                          Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                          Volvo V50 2.0D by RuBig

                          Comment


                          • #14
                            Оффф, да, за Behr говоря. Благодаря за инфото. Хората от Т&Н казаха, че няма да е проблем да го сменя, ако не става.

                            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
                            Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от bass
                              Пазите ли си кутията (в частност - партномера)? И аз си купих термостат завчера, момчето уж по каталога гледа, ама на кутията пише нещо странно:
                              Alfa 165 1.i, Fiat Croma 2.5 V6 (или нещо такова беше фиатското)....
                              Ето в тая тема има снимка на моя с кутията.
                              П.П. Там е по друг повод , но можеш да прочетеш целия ми пост за цените.
                              http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopi ... ht=#196234
                              166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                              Comment

                              Working...
                              X